Vad kan vi hjälpa dig med?

For Servicedesk in english click here

Support
Kundportal
Ladda hem TeamViewer
Ladda hem Chrome Remote

FAQ

Vanliga frågor & guider

Hur du laddar ner TeamViewer (fjärrstyrning av IT-mästaren)

Denna guide visar dig hur du laddar ner och kör TeamViewer som är IT-mästarens val av fjärrstyrningsprogram vid felsökning.

Kom igång
Du kan ladda ner TeamViewer genom att trycka här.

Beroende på webbläsare placerar sig nedladdningen på olika ställen. Det finns två exempel nedan hur du kör TeamViewer i Google Chrome & Microsoft Edge.

Webbläsaren Microsoft Edge

Tryck på markerad knapp för att köra TeamViewer i Microsoft Edge.

Webbläsaren Google Chrome

Tryck på markerad knapp för att köra TeamViewer i Google Chrome.

Hjälpte detta inte dig? Kontakta oss

Byt lösenord i Citrix

Denna guide visar dig hur du byter lösenord i Citrix Desktop

  1. Koppla upp dig mot ditt Citrix Desktop. Väl inne i Citrix Desktop, navigera muspekaren längst upp i Citrix Desktop-vyn. Det skall finnas en flik / logotyp som är klickbar. Tryck på denna.
  2. Följ steganvisaren på bilden ovan. Tryck på Citrix-ikonen -> Trepunkts-menyn och välj Ctrl + Alt + Del.
  3. Windows låsskärm kommer nu att dyka upp i Citrix Desktop. Välj Change Password / Byt lösenord i menyn.Fyll i markerade fält som visas på bilden ovan. Börja med att skriva in ditt gamla lösenord (nuvarande) följt av nytt – samt bekräfta det nya därefter. För att genomföra lösenordsförändringen, tryck Enter på ditt tangentbord eller välj PIL.
  4. Lösenordsbytet är nu genomfört. Vi rekommenderar att du Loggar ut och Loggar in åter för att bytet på Citrix Desktop Apps skall slå igenom. Observera att din mejl kan vara kopplad till samma lösenord som Citrix, vilket innebär att detta måste uppdateras på övriga enheter.

Hjälpte detta inte dig? Kontakta oss

Hur du byter lösenord i Windows Remote Desktop (fjärrskrivbordet)

Denna guide visar dig hur du byter lösenord i Windows Remote Desktop (fjärrskrivbordet)

  1. Koppla upp dig mot ditt Windows Remote Desktop (fjärrskrivbord). Väl inne i Windows Remote Desktop, tryck på tangentkombinationen CTRL + ALT + END.
  2. Windows låsskärm kommer nu att dyka upp i Windows Remote Desktop. Välj Change Password / Byt lösenord i menyn.

    Fyll i markerade fält som visas på bilden ovan. Börja med att skriva in ditt gamla lösenord (nuvarande) följt av nytt – samt bekräfta det nya därefter. För att genomföra lösenordsförändringen, tryck Enter på ditt tangentbord eller välj PIL.

 

  1. Lösenordsbytet är nu genomfört. Vi rekommenderar att du Loggar ut och Loggar in åter för att bytet på Windows Remote Desktop Apps skall slå igenom. Observera att din mejl kan vara kopplad till samma lösenord som fjärrskrivbordet, vilket innebär att detta måste uppdateras på övriga enheter.

 

Support

Kundportal

Välkommen till vårt ärendehanteringssystem och vår beställningsportal.

Lägg in ärenden, följ dess status och se ärendestatistik

Gör nya beställningar

Använd samma användarnamn och lösenord som du använder till domänen.

Logga in här

Servicedesk

077-444 74 75

Öppet till kl. 17.00 idag

Har du utökad servicetid?

Ditt företag kan ha ett utökat service och supportavtal, vilket innebär att du och företaget har rätt till utökad support efter avtal. Är du osäker vad som gäller, prata med personen på ditt företag som är ansvarig för kontakten med IT-mästaren – eller fråga oss.

Kontakta oss via mail

010-220 35 22

Öppet dygnet runt

Supportärenden efter servicetid debiteras med 3 000 kronor per ärende samt löpande timdebitering.

Supporten är öppen alla dagar dygnet runt utom storhelg.